Op de afdeling Planning & Organisatie werken we met ons team aan de planning voor de fellows. We kwamen allemaal vanuit een andere branche en ondanks dat we in verschillende jaren op verschillende locaties begonnen zijn, hadden we allemaal hetzelfde prettige gevoel vanaf de eerste ontmoeting.
De kliniek heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld van een kleinschalige naar een grote organisatie. Daarmee is ons werk ook sterk veranderd. In eerste instantie was de voornaamste taak het reilen en zeilen op het secretariaat te regelen, tegenwoordig houden we ons voor ruim 70% bezig met de planning. Doordat de organisatie groeit, liggen er steeds nieuwe uitdagingen en mogelijkheden op ons pad.
Op de afdeling Planning & Organisatie beheren we ruim 80 agenda’s van psychologen, psychiaters en groepscounselors. Binnen deze agenda’s vullen wij de planning voor de fellows. Zij houden hierdoor optimaal tijd over om effectief met de fellows bezig te zijn. Naast het plannen houden we ook controle over de financiële kant van de behandeling.
Met alle verlofaanvragen, ziekmeldingen en wisselingen in de structuur en het programma, hebben we een continue uitdaging om alles soepel te laten verlopen. Geen dag is hetzelfde bij YWC. Daarom is het goed dat wij alle drie van puzzelen houden. Leuk aan ons werk is ook het ad hoc meedenken over planningsvragen, het menselijke aspect en het vervullen van een spilfunctie in de organisatie.
Binnen ons team dragen we samen de verantwoordelijkheid voor alle werkzaamheden, maar toch kan een ieder zijn eigen competenties ontplooien. Dit alles doen we met veel overgave en inzet, maar bovenal met veel plezier.